Figyelem! A megváltozott körülmények miatt új, távoktatási rend lesz életben! A tantárgyi anyagok előre rögzítve lesznek,
ez meg lesz osztva. A tárgy órarendi sávjának végén (11:15-12:00) on-line live konzultációt tartunk MS Teams-en keresztül.
Aki ezen hatékonyan szeretne résztvenni, annak célszerű előtte megismerkedni az anyaggal a fentiekben leírtak szerint, és a
konzultációt arra használni, hogy a kérdéseit feltegye. A kérdéseket előre is el lehet küldeni a vihimb00@crysys.hu címre.
Az előre megkapott kérdésekre az előadó felkészül, és ezeknek megválaszolásával kezdi a konzultációt,
majd ezután következhetnek további kérdések, melyeket tipikusan a Teams meeting chat paneljén lehet írásban beküldeni.
HÁZI FELADATOK:
A házi feladatokkal kapcsolatban semmi nem változik azokat pontosan úgy
kell megoldani és beadni, ahogy eddig.
Vizsga:
Később egyeztetjük.
KOMMUNIKÁCIÓ:
A kommunikáció továbbra is elsősorban mindenkinek küldött Neptun
üzenetek formájában történik. Érdemes továbbá folyamatosan figyelni
a tárgy web oldalát (https://www.crysys.hu/education/VIHIMB00) és a
tárgy tanszéki Moodle-jét. Az egyes előadók e-mail-ben érhetők el,
ahogy eddig is.
Tanács:
Biztos lesznek zökkenők, mindenkitől türelmet és megértést kérünk.
Továbbra is igyekszünk a leghatékonyabban befejezni ezt a félévet!
Általános leírás:
A tárgy az IT biztonság MSc mérnök-informatikus mellékspecializáció
keretén belül kerül előadásra a tavaszi félévben. A
hivatalos tantárgyi adatlap és tárgykövetelmények a kar szerverén találhatók. Erről az oldalról a tárggyal
kapcsolatos legfrisseb adminisztratív információkat, az előadások anyagát, és egyéb fontos tudnivalókat lehet
letölteni illetve elérni. Ennek megfelelően ez az oldal folyamatos frissítés alatt áll.
A tárgy részletes betekintést nyújt a számítógép-hálózatok biztonsági problémáiba, azok megoldási lehetőségeibe, valamint a különböző hálózatok üzemeltetési gyakorlatában használt hálózatbiztonsági technikák és eszközök működésébe. A tárgyat elvégző hallgatók olyan elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek, melyek a hálózatok biztonságos üzemeltetésének alapját képezik, lehetővé téve a fenyegetettségek megértését és felmérését, az alkalmas biztonsági megoldások kiválasztását, integrálását, továbbfejlesztését, és üzemeltetését, valamint új megoldások tervezését. A tárgy megalapozza továbbá a hálózatok biztonsági tesztelése (ethical hacking) módszereinek elsajátítását és alkalmazását.
2 db házi feladat.
Szóbeli vizsga.
P = HF1 + HF2 + V + E ,
ahol HF1 és HF2 a házi feladatokra kapott pontok (max 20+20 pont), V pedig a szóbeli vizsgán kapott pont (max 60 pont), míg
E a kiugrókon szerzett extra pont (kiugrónként max 1 pont). HF1, HF2 és V mindegyike legalább elégséges kell legyen .
Ponthatárok:
- jeles: P >= 85 pont
- jó: P >= 70 pont
- közepes: P >= 55 pont
- elégséges: P >= 40 pont
- elégtelen: P < 40 pont.
Megbeszélés szerint, az előadóval előre egyeztetett időpontban.
Please contact the lecturer to schedule an appointment.
Dátum | Téma | Előadó | |
---|---|---|---|
Date | Topic | Lecturer | |
2021.02.09. | Network penetration testing | Bencsáth B. | |
2021.02.16. | Network penetration testing 2. | Bencsáth B. | |
2021.02.18. | Ethical hacking tools, demos | Bencsáth B. | |
2021.02.23. | Network infrastructure security | Bencsáth B. | |
2021.03.02. | Firewall | Holczer T. | |
2021.03.04. | Windows firewall | Ládi G. | |
2021.03.09. | IDS,IPS, SIEM | Holczer T. | |
2021.03.16. | Security of Routing Protocols | Ládi G. | |
2021.03.18. | TOR + DNSSec | Bencsáth B. | |
2021.03.23. | Spam filtering, detection of DoS attacks | Bencsáth B. | |
2021.03.30. | Botnets | Bencsáth B. | |
2021.04.01. | Tavaszi szünet | ||
2021.04.06. | Tavaszi szünet | ||
2021.04.13. | VPN | Ládi G. | |
2021.04.15. | VPN Solutions | Ládi G. | |
2021.04.20. | Layer 2 security | Holczer T. | |
2021.04.27. | Industrial control network security | Holczer T. | |
2021.04.29. | Network device setup | Holczer T. | |
2021.05.04. | Vehicular network security | Holczer T. | |
2021.05.11. | Logging | Holczer T. | |
2021.05.13. | Honeypots and sandbox | Holczer T. |